Rok 2019 był poświęcony twórczości Stanisława Wyspiańskiego. W telewizji można było podziwiać między innymi jego witraże z krakowskich kościołów. Telewizja Kraków pokazywała ich projekty z Muzeum Narodowego. My, na co dzień, możemy również podziwiać witraż o bardzo dużych walorach artystycznych.
Małgorzata Łada-Maciągowa (1881-1969) była krakowską artystką o wybitnych zdolnościach malarskich, docenianą w postaci nagród i wyróżnień na licznych konkursach. Była autorką projektów wielu witraży. W okresie II wojny światowej przeżyła wielką tragedię rodzinną. Mąż i syn zostali zamordowani w Charkowie, podczas akcji likwidacji polskich oficerów. Wydarzenie to miało wpływ na tematykę późniejszych jej prac.

W 1930 roku Jan Żeleński ufundował witraż w kościele parafialnym w Brzeziu, celem uczczenia pamięci swoich rodziców (Anny i Władysława). Wybrano projekt M. Łady-Maciągowej, pod tytułem „Święta Trójca, Święta Anna, święty Władysław” inspirowany witrażem „Bóg Ojciec” Stanisława Wyspiańskiego z Kościoła Franciszkanów w Krakowie. Wykonanie powierzono Krakowskiemu Zakładowi Witrażów, prowadzonemu przez Izę Żeleńską. W 1931 roku autorka zaprezentowała swój projekt w Salonie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie i decyzją sądu konkursowego otrzymała brązowy medal. Projekt, jak i sam witraż, od początku budziły zachwyt. Jest to pierwszy wykonany witraż w kościele parafialnym. Jego wymiary to: 510 cm x 260 cm. Większość pozostałych, mniejszych, powstało również przed II wojną światową, a zaprojektował je profesor Zdzisław Gedliczka. Witraże jego autorstwa zatytułowano: „Pelikan karmiący pisklę”, „Chrystus ustanawiający Eucharystię”, „Łódź”, „Drzewo życia”, „Święty Józef z Dzieciątkiem” i „Matka Boska z Dzieciątkiem”. Zaprojektował on także trzy witraże bordiurowe.